News Details

October 8, 2018
AcademIAS-37- Healthy Snacks for KG students

Dear Kindergarten Parents,

Your children require energy to help them grow, develop and reach their maximum potential. Healthy snacks can be a useful way of ensuring that young, growing bodies are meeting their energy requirements. It is important that the snack foods you provide are healthy, and low in sugar, fat and salt. Please, make sure that you are NOT sending chips, cookies, candy, or Nutella in your child’s lunchbox. Some great healthy snacks to send are:

  • Cheese slices or cheese sticks either on their own or with low fat crackers
  • Fresh fruit such as apples, grapes, strawberries, mandarins, pears, plums, apricots, bananas, kiwi fruit, nectarines and oranges
  • Carrot, zucchini or celery sticks combined with healthy dips e.g. hommus or mashed avocado
  • Small quantities of dried fruit (e.g. dried apples, dried apricots)

In our inquiry lessons, we will be discussing healthy and unhealthy snack options with your children.

Thank you for your support in making that all students at IAS are eating foods that are healthy and nutritious. 

Thank you for your attention.

 

Best Regards,

Dr. Haleema Karout                                                                                                                                         

School Principal

الموضوع: الوجبات الخفيفة الصحية لطلاب رياض الأطفال

السادة أولياء أمور طلاب الروضة،

يحتاج أطفالكم للطاقة لمساعدتهم على النمو والتطور والوصول إلى أقصى إمكاناتهم. يمكن أن تكون الوجبات الخفيفة الصحية طريقة مفيدة لضمان أن أجسامهم الصغيرة طور النمو تستوفي متطلبات طاقتها. من المهم أن تكون أطعمة الوجبات الخفيفة التي تقدمونها لأطفالكم صحية وقليلة في محتوى السكر والدهون والملح. يرجى التأكد من عدم إرسال رقائق البطاطا أو البسكويتأو الحلوى أو النوتيلا في علبة الطعام الخاصة بأطفالكم. بعض الوجبات الخفيفة الصحية الغنية التي يمكن إرسالها هي:

  • شرائح الجبن أو أعواد الجبن إما بمفردها أو مع المقرمشات قليلة الدهون
  • فواكه طازجة مثل التفاح والعنب والفراولة واليوسفي والكمثرى والخوخ والمشمش والموز وفاكهة الكيوي والدراق أو الخوخ والبرتقال
  • الجزر أو الكوسا أو أعواد الكرفس مصحوبةبمغمسات صحية على سبيل المثال: الحمص أو الأفوكادو المهروس
  • كميات صغيرة من الفواكه المجففة (مثل التفاح المجفف، المشمش المجفف)

في  دروس العلوم القادمة، سنناقش خيارات الوجبة الخفيفة الصحية وغير الصحية مع أطفالكم.

 نشكركم على دعمكم في جعل جميع الطلاب في Iالمدرسة الأكاديمية الدولية يتناولون الأطعمة الصحية والمغذية.

 شاكرين لكم حسن اهتمامكم,

 

وتفضلوا بقبول فائق الإحترام،    

د.حليمة قاروط

مديرة المدرسة

 



Attachment: