News Details

October 8, 2018
AcademIAS-39- Hand, Foot, and Mouth Disease

Dear Parents,

Greetings from International Academic School, Dubai.

We have one confirmed case of Hand, foot and mouth this morning as a precautionary measure we will be checking all the children as they enter the school.

Please find below some information on hand, foot and mouth.

 

What is Hand, foot and Mouth Disease?

Hand, foot and mouth disease is an infection caused by a virus. It can occur at any age, but is most likely to affect young children. It usually occurs in the summer and fall and is usually a mild infection. The virus lives in the mouth, throat and feces of an infected person. It is spread by direct contact or breathing in the virus that is coughed or sneezed into the air by an infected person.

 

What are the symptoms of Hand, foot and Mouth Disease?

Hand, foot and mouth disease usually starts with a fever, poor appetite, a vague feeling of being unwell and sore throat. One or 2 days after the fever starts, painful sores usually develop in the mouth. They begin as small red spots that blister and that often become ulcers. The sores are often in the back of the mouth. A skin rash develops over 1 to 2 days. The rash has flat or raised red spots, sometimes with blisters. The rash is usually on the palms of the hands and soles of the feet; it may also appear on the knees, elbows, buttocks or genital area. Some people, especially young children, may get dehydrated if they are not able to swallow enough liquids because of painful mouth sores.

 

Persons infected with the viruses that cause hand, foot, and mouth disease may not get all the symptoms of the disease. They may only get the mouth sore or skin rash.

 

How is Hand, foot and Mouth Disease spread?

Hand, foot and mouth disease is spread from person to person by direct contact with the infectious viruses that cause this disease. These viruses are found in the nose and throat secretions (such as saliva), fluid in blisters, and the stool of infected persons. The viruses may be spread when infected persons touch objects and surfaces that are then touched by others.

 

Children are most contagious during the first week of the illness. A child with hand, foot and mouth disease must stay away from school. The viruses that cause hand, foot, and mouth disease can remain in the body for weeks after a person's symptoms have gone away. This means that infected people can still pass the infection to others even though they may appear well.

 

Prevention

There is no vaccine to protect against the viruses that cause hand, foot and mouth disease. You can lower their risk of being infected by

  • Washing hands often with soap and water, especially after blowing your nose and using the toilet.
  • Disinfecting dirty surfaces and soiled items, including toys. First wash the items with soap and water; then disinfect them.
  • Avoiding close contact such as kissing, hugging, or sharing eating utensils or cups with people with hand, foot and mouth disease.

 

What is the treatment?

There is no specific treatment for hand, foot and mouth disease. However, some things can be done to relieve symptoms, such as

  • Taking paracetamol (CaIpol) to relieve pain and fever
  • Using mouthwashes or sprays that numb mouth pain

 

If you have any concerns, please do not hesitate to contact us.

Thank you for your attention.

 

Best Regards,

Dr. Haleema Karout                                                                                                                                         

School Principal

 

 

الموضوع: مرض اﻟﯾد واﻟﻘدم واﻟﻔم

السادة أولياء الأمور الكرام،

تحية طيبة من المدرسة الأكديمية الدولية، دبي.

طرأ لدينا حالة مؤكدة واحدة منمرضاليد والقدم والفم هذا الصباح وكتدبير وقائي سنقوم بفحص جميع الأطفال وهم يدخلون المدرسة.

يرجى اضطلاعكم أدناه على بعض المعلومات عن مرض اليد والقدم والفم.

ما هو مرض اليد والقدم والفم؟

مرض اليد والقدم والفم هو عدوى يسببها فيروس. يمكن أن يحدث في أي عمر، ولكن غالباً ما يصيبالأطفال الصغار، وعادةً ما يحدث في الصيف والخريف ويكون عدوى خفيفة. يعيش الفيروس في الفم والحلق والبراز للشخص المصاب. ينتشر عن طريق الاتصال المباشر أو تنفس الفيروس الذي يطلق في الهواء عن طريق سعال أو عطسالشخص المصاب.

ما هي أعراض اليد والقدم والفم؟

يبدأ مرض اليد والقدم والفم عادةً بارتفاع درجة الحرارة وضعف الشهية وشعور مبهم بالإعياء والتهاب الحلق. بعد يوم أو يومين من بدء ارتفاع درجة الحرارة، تتشكل تقرحات مؤلمة عادة في الفم، بحيث أنها تبدأ كما البقع الحمراء الصغيرة التي تتقرح وغالباً ما تتحول إلىقروح. وغالبا ما تكون هذه القروح في الجزء الخلفي من الفم. ثم يظهرطفح الجلدي على مدى يوم إلى يومين. يحتوي الطفح الجلدي على بقع حمراء توازي سطح الجلد أو ناتئة وأحيانًا تكون على شكل بثور،ويكون الطفح عادة على راحتي اليدين وباطن القدمين، وقد يظهر أيضاً على الركبتين، المرفقين، الأرداف أو منطقة الأعضاء التناسلية. قد يصاب بعض الناس، وخاصة الأطفال الصغار، بالجفاف إذا لم يتمكنوا من ابتلاع كميات كافية من السوائل بسبب تقرحات الفم المؤلمة.

قد لا تظهر جميع اعراض المرض على الأشخاص المصابين بالفيروسات التي تسبب مرض اليد والقدم والفم،فقد لا يصيبهم سوى التهاب الفم أو الطفح الجلدي.

كيف ينتشر مرض اليد والقدم والفم؟

ينتشر مرض اليد والقدم والفم من شخص إلى آخر عن طريق الاتصال المباشر بالفيروسات المعدية التي تسبب هذا المرض. توجد هذه الفيروسات في إفرازات الأنف والحلق (مثل اللعاب)، والسوائل داخل البثور، وبراز الأشخاص المصابين. يمكن أن تنتشر الفيروسات عندما يلمس الأشخاص المصابون الأشياء والأسطح التي يلامسها الآخرون فيما بعد.

الأطفال يسببون أكبر فرص لنشر العدوى خلال الأسبوع الأول من المرض. يجب أن يبقى الطفل المصاب بمرض اليد والقدم والفم بعيداً عن المدرسة. يمكن للفيروسات التي تسبب مرض اليد والقدم والفم البقاء في الجسم لأسابيع بعد أن تختفي الأعراض. هذا يعني أن الأشخاص المصابين لا يزالون قادرين على نقل العدوى إلى الآخرين على الرغم من أنهن قد يبدونعلى ما يرام.

الوقاية

لا يوجد لقاح للحماية ضد الفيروسات التي تسبب مرض اليد والقدم والفم. يمكنكم تقليل خطر الإصابة بالعدوى من خلال

  • ﻏﺴﻞ اﻟﻴﺪﻳﻦﻋﺎدة ﺑﺎﻟﻤﺎء واﻟﺼﺎﺑﻮن، ﺧﺎﺻﺔ ﺑﻌد تنظيفالأﻧﻔواﺳﺘﺨﺪام اﻟﻤﺮﺣﺎض.
  • تطهير الأسطح القذرة والأغراض المتسخة، بما في ذلك الألعاب. أولاً غسل الأشياء بالماء والصابون، ثم تطهيرهم.
  • تجنب الاتصال الوثيق مثل التقبيل أو المعانقة أو مشاركة أواني الطعام أو الأكواب مع مرضى اليد والقدم والفم.

ما هو العلاج؟

لا يوجد علاج محدد لأمراض اليد والقدم والفم، ومع ذلك يمكن القيام ببعض الأمور لتخفيف الأعراض مثل

  • تناول الباراسيتامول (CaIpol) لتخفيف الألم والحرارة
  • استخدام غسولات الفم أو الرش التي تخدر آلام الفم

 

إذا كانت لديكم أية مخاوف، فيرجى عدم التردد في الاتصال بنا.

شاكرين لكم حسن اهتمامكم,

         

وتفضلوا بقبول فائق الإحترام، 

د.حليمة قاروط

مديرة المدرسة

 



Attachment: