News Details

November 9, 2018
AcademIAS-80- Bring Your Own Technology

Dear Parents,

Greetings from International Academic School, Dubai.

Responsible Use Guidelines

Purpose

International Academic School uses instructional technology as one way of enhancing our mission to teach the skills, knowledge and behaviors students will need as responsible citizens in the global community.  Students learn collaboration, communication, creativity and critical thinking in a variety of ways throughout the school day.  In an effort to increase access to those 21st Century skills, IAS will allow personal devices on our network and school grounds for our students in Grades 1 to 12.

International Academic School strives to provide appropriate and adequate technology to support instructional purposes.  The use of personal devices by students is mandatory, and students who do not participate in B.Y.O.T. will be penalized as alternate modes of participation will not be available.

An important component of B.Y.O.T will be education about appropriate online behaviors.  We will review cyber-safety rules with students frequently throughout the course of the school year and will offer reminders and reinforcement about safe online behaviors.  In addition to the rules outlined in these guidelines, students will be expected to comply with all class and school rules while using personal devices.  The use of technology is a necessity and a privilege.  When abused, privileges will be taken away.

Device Types

For the purpose of this program, the word “devices” will include only laptops (Netbooks, cell phones, smart phones, IPods, IPads, tablets, and eReaders are NOT allowed).  Please note that Nintendo DS (and/or other gaming devices with internet access) is not permissible at this time. The only allowed device for students from Grades 1 to 12 to use on campus under this policy is the laptop with an appropriate headphone (not earphone). Mobile phones are strictly NOT allowed and will be confiscated once found with students.

 

 

Guidelines

  • Students and parents/guardians are expected to adhere to all policies.
  • Each teacher has the discretion to allow and regulate the use of personal devices in the classroom and on specific projects.
  • Approved devices must be in silent mode while on school campus, unless otherwise allowed by a teacher.  Headphones may be used with teacher permission.
  • Devices may not be used to cheat on assignments, quizzes, or tests or for non-instructional purposes (such as making personal phone calls and text messaging).
  • Students may not use devices to record, transmit, or post photographic images or video of a person or persons on campus during school hours or during school activities, unless otherwise allowed by a teacher.
  • Devices may only be used to access computer files on internet sites which are relevant to the classroom curriculum.

Students and Parents/Guardians acknowledge that

  • The school’s network filters will be applied to a device’s connection to the internet and any attempt to bypass the network filters is prohibited.
  • International Academic School is authorized to collect and examine any device that is suspected of causing technology problems or was the source of an attack or virus infection.
  • Bringing a device on premises that infects the network with a virus, Trojan, or program designed to damage, alter, destroy, or provide access to unauthorized data or information.
  • Processing or accessing information on school property related to “hacking.” Altering or bypassing network security policies.
  • Students and parents should be aware that devices are subject to search by school administrators if the device is suspected of a violation of the student code of conduct.  If the device is locked or password protected the student will be required to unlock the device at the request of a school administrator.
  • Printing from personal devices will NOT be possible at school.
  • Personal devices must be charged prior to school and run on battery power while at school. Charging of devices will not be permitted at IAS.

Lost, Stolen, or Damaged Devices

Each user is responsible for his/her own device and should use it responsibly and appropriately.  International Academic School takes no responsibility for stolen, lost, or damaged devices, including lost or corrupted data on those devices.  While school employees will help students identify how to keep personal devices secure, students will have the final and full responsibility for securing their personal devices. 

 

Usage Charges

International Academic School is not responsible for any possible device charges to your account that might be incurred during approved school-related use.

Network Considerations

Users should strive to maintain appropriate bandwidth for school-related work and communications.  All users will use the IAS wireless network to access the internet.  IAS does not guarantee connectivity or the quality of the connection with personal devices.

Thank you for your attention.

 

Best Regards,

Dr Haleema Karout

Superintendent

 

الموضوع: إحضار التكنولوجيا الخاصة بك (B.Y.O.T.)

إرشادات الاستخدام المسؤول

 

الغرض

 

تستخدم المدرسة الأكاديمية الدولية التكنولوجيا التعليمية كوسيلة من وسائل تعزيز مهمتنا لتعليم المهارات والمعرفةوالسلوكيات التي سيحتاجها الطلاب كمواطنين مسؤولين في المجتمع العالمي. يتعلم الطلاب التعاون والتواصل والإبداع والتفكير النقدي منخلال مجموعة طرق متنوعة طوال اليوم الدراسي. في محاولة لتعزيز الوصول إلى مهارات القرن الحادي والعشرين، ستسمح المدرسة الأكاديمية الدولية بتواجد الأجهزة الشخصية (الكمبيوتر المحمول فقط) في شبكتنا وأرض المدرسة للطلاب الذين يتبعون المسؤوليات المنصوص عليها في سياسة المدرسة.

تسعى المدرسة الأكاديمية الدولية إلى توفير التكنولوجيا المناسبة والكافية لدعم الأغراض التعليمية. إن استخدام الأجهزة الشخصية من قبل الطلبة في الصف 1 إلى 12إلزامي، وسيعاقب الطلبة الذين لا يشاركون في B.Y.O.Tلأن الأساليب البديلة للمشاركة لن تكون متاحة.

سيكون أحد العناصر الهامة في B.Y.O.Tالتعليم عن السلوكيات المناسبة على الإنترنت. سنقوم بمراجعة قواعد السلامة الإلكترونيةمع الطلاب بشكل متكرر على مدار العام الدراسي، وسوف نقدم تذكير وتعزيز حول السلوكيات الآمنة عبر الإنترنت. بالإضافة إلى القواعد المبينة في هذه المبادئ التوجيهية، يتوقع من الطلاب الامتثال لجميع قواعد الصف والمدرسة أثناء استخدام الأجهزة الشخصية،فإن استخدام التكنولوجيا هو ضرورة وامتياز وفي حال سوء استخدامهاستختفي الامتيازات تماماً.

 

أنواع الأجهزة

ولغرض هذا البرنامج ، ستشمل كلمة "أجهزة" أجهزة الكمبيوتر المحمولة فقط (دفاتر الملاحظات، والهواتف المحمولة، والهواتف الذكية، آي بود، آي باد، ألواح رقمية إلكترونية، وأجهزة القراءة الإلكترونية هي غسر مسموحة بتاتاً). يرجى ملاحظة أنه لا يجوز استخدام Nintendo DS(و / أو أجهزة ألعاب أخرى متصلة بالإنترنت) في هذا الوقت. والجهاز الوحيد المسموح به للطلاب من الصفوف 1 إلى 12 لاستخدامه في مبنى المدرسة بموجب هذه السياسة هو الكمبيوتر المحمول المزود بسماعة رأس مناسبة (وليس سماعة أذن فقط). لا يُسمح مطلقًا باستخدام الهواتف الجوالة وسيتم مصادرتها بمجرد العثور عليها مع الطلاب.

 
القواعد الارشادية
·        یتوقع من الطلاب وأولیاء الأمور / الأوصیاء الالتزام بجمیع سیاسات المدرسة.
·        لدى كل معلم الصلاحية بالسماح وتنظيم استخدام الأجهزة الشخصية في الفصول الدراسية وعلى مشاريع محددة.
·        يجب أن تكون الأجهزة المعتمدة في وضع صامت أثناء وجودها في حرم المدرسة ما لم يسمح المعلم بخلاف ذلك. يمكن استخدام السماعاتبإذن من المعلم.
·        لا يجوز استخدام الأجهزة للغش في الواجبات أوالاختباراتأو الامتحانات أو لأغراض غير تعليمية (مثل إجراء المكالمات الهاتفية الشخصية والرسائل النصية).
·        لا يجوز للطلاب استخدام الأجهزة لتسجيل أو نقل أو نشر صور فوتوغرافية أو فيديو لشخص أو أشخاص في الحرم المدرسي خلال ساعات الدوام المدرسي أو أثناء الأنشطة المدرسية ما لم يسمح المعلم بخلاف ذلك.
·        يمكن استخدام الأجهزة فقط للوصول إلى ملفات الكمبيوتر على مواقع الإنترنت ذات الصلة بمناهج الفصل الدراسي. 
يقر الطلاب وأولياء الأمور / الأوصياء بأن:

·        سيتم تطبيق فلاتر شبكة المدرسة على اتصال الجهاز بالإنترنت، وأي محاولة لتجاوز فلاتر الشبكة محظور.
·        المدرسة الأكاديمية الدولية هي مخولة لجمع وفحص أي جهاز يشتبه به في التسبب بمشاكل تكنولوجية أو كونه مصدراً للهجوم الالكتروني أو نقل فيروس.
o       جلب جهازيصيب الشبكة بفيروس، طروادة(نوع من أنواع فيروسات الكمبيوتر)، أو برنامج يهدف إلى اختراق أو تغيير أو تدمير أوالوصول إلى بيانات أو معلومات غير مصرح بها.
o       معالجة أو الوصول إلى معلومات عن ممتلكات المدرسة المتعلقة "بالقرصنة". تغيير أو تجاوز سياسات أمن الشبكة.
·        يجب أن يدرك الطلاب وأولياء الأمور أن الأجهزة تخضع للبحث من قبل مسؤولي المدرسة بحيث إذا كان يشتبه بالجهاز  في مخالفة سلوك الطالب. سيكون على الطالب فتح الجهاز في حال كونهمقفلاًأو محمياًبكلمة السر بناء على طلب من مدير المدرسة.
·        لنتكون الطباعة من الأجهزة الشخصية ممكنة في المدرسة.
·        يجب أن يتم شحن الأجهزة الشخصية قبل وقت المدرسة وأن تعمل على طاقة البطارية أثناء وجودها في المدرسة. لن يتم السماح بشحن الأجهزة في المدرسة الأكاديمية الدولية.
الأجهزة المفقودة أو المسروقة أو المتضررة
 كل مستخدم هو المسؤول عن الجهاز الخاص به / بها، وينبغي استخدامه بمسؤولية وبشكل مناسب. لا تتحمل المدرسة الأكاديمية الدولية أي مسؤولية تتعلقبالأجهزة المسروقة أو المفقودة أو التالفة، بما في ذلك البيانات المفقودة أو التالفة على تلك الأجهزة. في حين سيساعد موظفو المدرسة الطلاب على تحديد كيفية الحفاظ على أجهزتهم الشخصية، وسيكون على الطلاب المسؤولية كاملةً في الحفاظ عليها آمنة. 
رسوم الإستخدام
 المدرسة الأكاديمية الدولية ليست مسؤولة عن أي رسومجهاز محتمل خصمها من حسابك والتي قد يتم تكبدها خلال الاستخدام المصرح به المتعلقبالمدرسة.
اعتبارات الشبكة
 
يجب على المستخدمين السعي للحفاظ على عرض النطاق الترددي  (bandwidth)المناسب للعمل المتصل بالمدرسة والاتصالات. ويجب على جميع المستخدمين استخدام شبكةالمدرسة الأكاديمية الدولية اللاسلكية للوصول إلى الإنترنت. لا تضمن المدرسة الأكاديمية الدولية الاتصالأو مدى جودتهفي الأجهزة الشخصية.
 
شاكرين اهتمامكم.
 

وتفضلوا بقبول فائق الاحترام،

حليمة قاروط

مديرة المدرسة

 

 

 



Attachment: